Za pośrednictwem olsztyńskiego Agrimeksu do Polski trafiły ciągniki południowokoreańskiej marki Tym. To maszyny rolnicze w popularnym u nas zakresie mocy małej i średniej. W Europie pracują głównie na silnikach firmy Perkins, w strefie pozaeuropejskiej mocy dają im również na Caterpillar i Mitsubishi.
Gama Tym obejmuje kilkanaście modeli. W Polsce importer liczy głównie na sprzedaż traktorów przeznaczonych do pracy w indywidualnych gospodarstwach uprawowych i hodowlanych, a zatem modeli T403, T503, T603, T903 orz T1003.
Markowe podzespoły
Wprawdzie ciągniki powstają w Korei, ale większość zasadniczych podzespołów pochodzi od renomowanych europejskich i amerykańskich wytwórców. W silnikach stosowane są pompy wtryskowe Dephi, a układ hydrauliczny wyprodukował Bosch. Części Scharmüller można znaleźć w układzie narzędzi zewnętrznych.
Moc jest z nimi
W Europie do napędu maszyn stosowane są silniki Perkinsa, na innych rynkach również motory Caterpillar, w najmniejszych ciągnikach również motory Mitsubishi. Wszystkie silniki dostępne w maszynach oferowanych w Polsce to wysokoprężne czterocylindrówki, z wymuszonym smarowaniem olejowym. W ciągnikach mniejszych (T403, T503) napęd przenoszony jest poprzez zsynchronizowaną skrzynię z rewersem mechanicznym, w wypadku T603 możliwy jest wybór rewersu (mechaniczny lub elektrohydrauliczny). W przekładniach ciągników największych: T903 oraz T1003, z rewersem elektrohydraulicznym, zastosowano tzw. półbiegi.
Sporo w pakiecie
Zwraca uwagę bogate wyposażenie seryjne traktorów. Kabina jest klimatyzowana i ma otwierany dach. Okna boczne są uchylne, w bazowym pakiecie znajduje się m.in. radioodtwarzacz CD. Nie wymagają dopłaty obciążniki przednie oraz jedno- i dwuobwodowa instalacja pneumatyczna, jak również gniazda hydrauliczne (trzy pary). Standardem jest też elektrohydrauliczny zespół sterujący pracą osprzętu zewnętrznego (np. ładowacza).
  
    
    
    
      | Silnik | 
      czterocylindr., 2.219 ccm, diesel | 
      czterocylindr., 2.216 ccm, turbodiesel | 
      czterocylindr., 4.400 ccm, turbodiesel | 
    
    
      | Moc maksymalna | 
      50 KM | 
      58 KM | 
      92 KM | 
    
    
      | przy obr/min | 
      2.800 | 
      2.600 | 
      2.200 | 
    
    
      | Maks. mom. obr. | 
      140 Nm | 
      189 Nm | 
      392 Nm | 
    
    
      | przy obr/min | 
      1.800 | 
      1.800 | 
      1.400 | 
    
    
      | Skrzynia biegów | 
      16 / 16 | 
      24 / 24 | 
      32 / 32 | 
    
    
      | Mechanizm różnicowy | 
      załączany mechanicznie | 
      załączany mechanicznie | 
      załączany elektrohydraul. | 
    
    
      | Maksymalny udźwig podnośnika | 
      1.900 kg | 
      2.360 kg | 
      3.100 kg | 
    
    
      | Wydatek pompy hydraulicznej | 
      46 l/min | 
      52 l/min | 
      60 l/min | 
    
    
      | Maksymalny kąt skrętu kół przednich | 
      55 stopni | 
      55 stopni | 
      55 stopni | 
    
    
      | Masa własna | 
      3.080 kg | 
      3.260 kg | 
      4.152 kg | 
    
    
      | Długość | 
      3.500 mm | 
      4.030 mm | 
      4.183 mm | 
    
    
      | Szerokość | 
      1.740 mm | 
      1.814 mm | 
      2.469 mm | 
    
    
      | Wysokość | 
      2.500 mm | 
      2.550 mm | 
      2.718 mm | 
    
    
      | Zbiornik paliwa | 
      60 l | 
      72 l | 
      125 l |