Renault Premium Route z motorami dCi należą do tańszych w zakupie i eksploatacji średniodystansowych ciągników siodłowych. Wymagają jednak starannego bieżącego serwisowania. Delikatne są zwłaszcza układy zasilania common rail, słabym punktem jest zawieszenie kabiny. Słabym punktem pojazdu jest zawieszenie kabiny, w którym zdarzają się awarie łożyskowania, pękają łapy mocujące, często dochodzi do zatarcia tulei osi wywrotu kabiny. Atutem ciągników siodłowych marki Renault są na pewno łatwo dostępne i dość tanie części.
Opisywane średniodystansowe ciągniki Renault z 11,1-litrowymi, sześciocylindrowymi motorami wyposażonymi w nowszego typu układ paliwowy z szyną common rail dostępne są w trzech wersjach mocy: 311, 361 i 412 KM. Najpopularniejsze są średnie "trzystasiedemdziesiątki" (361 KM). Dwuosiowe "konie" najczęściej mają rozstawy osi 3.650 lub 3.815 mm.
Jednostki napędowe nie są specjalnie awaryjne. Dbałości o jakość tankowanego ON wymagają jednak układy zasilające dCi. Jazda na kiepskim paliwie skutkuje awarią pompy wysokociśnieniowej. Rzadko szwankują natomiast turbosprężarki.
Napęd najczęściej przekazywany jest za pośrednictwem 16-stopniowych, manualnych skrzyń biegów ZF 16S151 lub 18-przełożeniowych B18, rzadziej 12-biegowych, zautomatyzowanych ZF 12AS 2301 DD Optidriver. Skrzynie, podobnie jak sprzęgła, nie są specjalnie awaryjne. W manualnych "ZF-ach" zdarzają się sporadycznie pęknięcia obudowy.
W Premium najczęściej spotkać można kombinację mechanicznego zawieszenia z przodu i miechów pneumatycznych z tyłu. Podwozie ma lepszą opinię niż w egzemplarzach z lat 1996-2000. Rzadziej wymieniać trzeba drążki stabilizatora i tulejki drążków z przodu (w poprzednikach padały po kilkudziesięciu tys. km), łożyskowanie przednich resorów wykonuje się co około 800 tys. km, nadmierne luzy na łożysku przy moście pojawiają się przy przebiegu ok. 1 mln km. Poprawiono zabezpieczenie połączeń elektrycznych regulatorów i czujników ciśnienia w poduszkach tylnej osi. Minus: marne zabezpieczenie antykorozyjne ramy.
Słabym punktem pojazdu jest zawieszenie kabiny, w którym zdarzają się awarie łożyskowania, pękają łapy mocujące, często dochodzi do zatarcia tulei osi wywrotu kabiny.
Premium jest proste w serwisowaniu. Nie ma też problemu z dostępnością tanich zamienników części.
Zbigniew Sumiński, GTL Pojazdy Użytkowe w Gdańsku:
- Premium to prosty w obsłudze i serwisowaniu ciągnik. Przeglądy silników wykonywać należy zgodnie z zaleceniami producenta, co 80-100 tys. km, wały kontrolować co 180-200 tys. km, skrzynie biegów co 300 tys. km. Olej, podobnie jak wkład filtra osuszacza, wymieniać należy nie rzadziej niż co 45 tys. km, filtry powietrza i paliwa w naszych warunkach nawet co 15 tys. km, czyli dwa razy częściej, niż przewiduje producent. Zamienniki części do Renault są tanie i łatwo dostępne.
Zalety: Niskie ceny zakupu i serwisowania. Trwałe zawieszenie. Wytrzymałe turbosprężarki. Wybór wariantów mocy.
Wady: Niskie ceny zakupu i serwisowania. Trwałe zawieszenie. Wytrzymałe turbosprężarki. Wybór wariantów mocy.
  
    
    
    
    
      | DMC zestawu tech. / administracyjna | 
      44.000 / 40.000 kg | 
      44.000 / 40.000 kg | 
    
    
      | Masa własna | 
      6.645 kg | 
      6.135 kg | 
    
    
      | Rozstaw osi | 
      3.815 mm | 
      3.800 mm | 
    
    
      | Poj. silnika / cylindry | 
      11,1 l / R6 | 
      12,6 l / R6 | 
    
    
      | Moc maksymalna | 
      361 KM | 
      381 KM | 
    
    
      | przy obr/min | 
      1.900 | 
      1.900 | 
    
    
      | Maksymalny moment obrotowy | 
      1.670 Nm | 
      1.900 Nm | 
    
    
      | przy obr/min | 
      1.050-1.400 | 
      1.050-1.400 | 
    
    
      | Skrzynia biegów | 
      ręczna 16+1 | 
      ręczna 16+1 | 
    
  
  
    
    
    
       | 
       | 
       | 
    
    
      | Chłodnica | 
      2.960 zł | 
      3.040 zł | 
    
    
      | Sprzęgło (tarcza+docisk+łożysko) | 
      2.640 zł | 
      2.843 zł | 
    
    
      | Reflektor | 
      648 zł | 
      845 zł | 
    
    
      | Tarcza hamulcowa | 
      630 zł | 
      578 zł | 
    
    
      | Filtr oleju | 
      168 zł | 
      140 zł | 
    
    
      | Filtr powietrza | 
      207 zł | 
      240 zł | 
    
  
  
    
    
    
      | Reflektor | 
      390 zł | 
      450 zł | 
    
    
      | Zderzak przedni | 
      800 zł | 
      1.000 zł | 
    
    
      | Szyba czołowa | 
      900 zł | 
      1.200 zł | 
    
    
      | Chłodnica | 
      1.200 zł | 
      1.300 zł | 
    
  
  
    
    
    
    
      | 2001 | 
      720 - 45,0 tys. zł | 
      790 - 43,0 tys. zł | 
    
    
      | 2001 | 
      700 - 47,5 tys. zł | 
      650 - 51,5 tys. zł | 
    
    
      | 2002 | 
      650 - 50,9 tys. zł | 
      650 - 52,9 tys. zł | 
    
    
      | 2002 | 
      630 - 54,5 tys. zł | 
      610 - 60,0 tys. zł | 
    
    
      | 2003 | 
      545 - 63,0 tys. zł | 
      580 - 73,0 tys. zł | 
    
    
      | 2004 | 
      470 - 69,0 tys. zł | 
      500 - 78,5 tys. zł | 
    
    
      | 2005 | 
      410 - 76,0 tys. zł | 
      430 - 84,9 tys. zł |