Wiadomości z rynku

niedziela
10 listopada 2024

GRENE odmienia polskie rolnictwo

Firma z tradycjami
2 grudnia 2015
Dalszy rozwój we franczyzie, wzmocnienie pozycji lidera w branży technicznego zaopatrzenia rolnictwa i kontynuacja podboju lokalnych rynków w całym kraju – to główne cele marki GRENE, która w 2016 r. będzie świętować 20 lat działalności w Polsce.
Historia działalności marki w Polsce sięga prawie 20 lat, kiedy na gruncie przekształcających się przedsiębiorstw wywodzących się z punktów handlowych Agroma zrodziła się idea profesjonalnego sklepu skupiającego wokół siebie lokalną społeczność rolników, ogrodników oraz zwykłych działkowców.

Sieć ciągle rośnie

Pod marką GRENE działają obecnie 93 sklepy własne i 37 sklepów franczyzowych. Planuje się, że do końca 2018 r. sieć będzie liczyć łącznie 220 placówek. W realizacji tych ambitnych założeń istotne miejsce zajmuje rozwój oferty współpracy franczyzowej. Kompleksowe know-how zdobyte przez lata prowadzenia i rozwoju sieci detalicznej jest na tyle dopracowane, że firma chce dzielić się doświadczeniem z każdym, kto chce spróbować sił w biznesie.
– Rozwój sieci sklepów GRENE nie byłby tak dynamiczny, gdyby nie fakt, że korzystamy ze wsparcia firmy Kramp, największej w Polsce i Europie firmy zajmującej się hurtową sprzedażą części zamiennych i technicznego zaopatrzenia rolnictwa. Dzięki współpracy z nowoczesnym magazynem logistycznym w Modle Królewskiej k/Konina jesteśmy w stanie dostarczyć produkt z oferty ponad 700 tys. pozycji w ciągu 24-72 godzin od momentu złożenia zamówienia. To wyróżnia nas na tle innych dostawców towarów z segmentu zaopatrzenia rolnictwa – mówi Leszek Niewiedziała, Kierownik Działu Franczyzy GRENE.
Oprócz sprzedaży tradycyjnej działa sklep internetowy GRENE, gdzie można nie tylko zamówić towar, ale skorzystać z profesjonalnych porad. Asortyment sklepów GRENE składa się z kilku kategorii, to m.in. hydraulika siłowa (zawory, złączki, przewody hydrauliczne, pompy i silniki, rozdzielacze, zasilacze hydrauliczne), transmisja mocy (łożyska, uszczelnienia, łańcuchy napędowe, pasy klinowe, wały napędowe), ogumienie, koła, akumulatory i akcesoria, artykuły do produkcji zwierzęcej, artykuły uniwersalne do gospodarstwa domowego, warsztatu i ogrodu oraz odzież i obuwie, a także zabawki.
Sklepy GRENE to także profesjonalne usługi wykonywane na miejscu. Jedną z nich jest zakuwanie uszkodzonych węży hydraulicznych. Ta usługa jest dostępna w 100 sklepach należących do sieci. Klienci chętnie wybierają sklepy GRENE, bo w jednym miejscu, szybko i w przystępnych cenach otrzymują dostęp do profesjonalnej usługi podczas zakupów. Nie tracą czasu i pieniędzy na jeżdżenie do serwisu hydraulicznego. Nowoczesne urządzenia, szeroki asortyment węży, tulei i końcówek sprawia, że można tu liczyć na szybką usługę na najwyższym poziomie. Liczba punktów, w których jest świadczona ta usługa będzie rosła.

Dla kogo ten biznes?

Franczyza GRENE jest idealnym rozwiązaniem dla kogoś, kto mieszka w małej lub średniej miejscowości, zna się na rolnictwie, orientuje się w potrzebach rynku lokalnego i myśli o poszerzeniu dotychczasowej działalności. Tak, jak np. przedsiębiorca z Radomia – Jarosław Kapusta, który prowadził kilka biznesów, a każdy z nich w jakimś stopniu był związany z rolnictwem. Współpraca z GRENE stała się dla niego sposobem na połączenie dotychczasowej działalności z nowym biznesem, za którym stoi silny partner. W czerwcu 2015 roku otworzył on swój sklep pod marką GRENE w Radomiu. – Prowadzę kilka biznesów, a każdy z nich ma coś wspólnego z rolnictwem. Poprzez współpracę z GRENE dołączyłem do grona sklepów technicznego zaopatrzenia rolnictwa, należę do struktury, której pozycja jest o wiele silniejsza niż moja dotychczasowa pozycja rynkowa – mówi właściciel sklepu. Nowy sklep franczyzowy pojawił się też na Śląsku.
We wrześniu 2015 r. pod logo GRENE rozpoczął działalność sklep w Pawłowicach. Obiekt zbudowany został w miejscu, gdzie jeszcze rok temu znaleźć można było pozostałości po szklarni, którą rodzice właściciela, Tomasza Pająka prowadzili w latach 90. ubiegłego wieku. Pomysł otwarcia sklepu pojawił się przy okazji targów rolniczych w Kielcach, gdzie firma GRENE prezentowała swoją ofertę. Od pomysłu do realizacji nie minęło dużo czasu. Szybko ruszyły pierwsze prace budowlane. Po roku przestrzeń w centrum Pawłowic wzbogaciła się o sklep zaopatrzenia branży rolniczej, który nie tylko wizualnie, ale przede wszystkim ze względu na asortyment bardzo wpisuje się w krajobraz tej rolniczo-przemysłowej gminy.

Unijne pieniądze zasiliły rynek

Rynek maszyn i artykułów rolniczych jest stabilny. Mimo że, jak podaje Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych (PIGMiUR) w 2014 r. producenci ciągników odnotowali nieznaczny spadek sprzedaży (o około 5 proc.) w porównaniu do 2013 r. Z kolei w przypadku przyczep rolniczych wprost przeciwnie – sprzedaż wzrosła o około 5 proc. W tym roku sprzedaż ciągników również była słabsza. Dla sieci sklepów GRENE są to istotne dane, gdyż właśnie właściciele maszyn rolniczych stanowią główną grupę klientów, którzy przychodzą po części zamienne. Co odpowiada za tę sytuację?
– Wzrost sprzedaży był odnotowany w latach poprzednich (w 2011 i 2013 r.). Nie można oczekiwać, że rolnicy co roku będą kupować coraz więcej maszyn, szczególnie w kontekście spadków cen produktów rolno-spożywczych i suszy, która w tym roku miała wymiar praktycznie klęski żywiołowej. Sprzedaż nowego sprzętu spadła też na rzecz używanego. Dodatkowo, producenci czekali na nowe płatności w ramach Wspólnej Polityki Rolnej, które ruszyły w2015 r. – tłumaczy Kierownik Działu Franczyzy, Leszek Niewiedziała.
Rok 2015 zalicza on do udanych. GRENE z powodzeniem rozwija zarówno własną sieć sklepów, jak i franczyzowych. W kolejnych latach franczyza będzie miała istotne znaczenie w rozwoju sieci sklepów w Polsce. Współpracę w tym formacie firma oferuje nie tylko osobom działającym w rolnictwie, ale także przedsiębiorcom spoza branży. Sklep GRENE jest bowiem doskonałą formą inwestycji dla kogoś, kto posiada kapitał i szuka alternatywnych, do chociażby lokaty bankowej, metod na jego pomnożenie.
– Inwestorzy mieszkający w miejscowościach do 200 tys. mieszkańców, będący właścicielami działek budowlanych czy obiektów, które można zaadaptować na potrzeby lokalu handlowego mogą pomyśleć o ulokowaniu pieniędzy w ten stabilny biznes. Mogą potraktować to jako inwestycję dodatkową, kupując licencję na sprawdzony biznes jakim jest prowadzenie franczyzowego sklepu GRENE – podsumowuje Leszek Niewiedziała, Kierownik Działu Franczyzy GRENE.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.